RAPPORTER 2008
(bläddra nedåt för att läsa äldre inlägg)
DAGSLÄGET MED POPEYE (SUPERMAC)
(5-okt)
Som ni ser heter bilen inte SuperMac längre och det beror inte bara på färgbytet som blev supercoolt i våra ögon. SuperMac beredde oss stora problem och har inte varit någon framgångssaga så nu byter vi färg till den spenatgröna Popeyefärgen som vi är först med i hela rally-världen.
Popeye är inte bara ny färg som ni ser på bilderna utan även nya bärarmar och nybyggd motor som förhoppningsvis skall generera mer kraft och tillförlitlighet. Gällande motorbiten är inte alla pusselbitar på plats än och med pusselbitar menar vi pengar som även för detta WRC-stall inte växer på trän.
Tråkigt nog så börjar även sommarsäsongen lida mot sitt slut och det utan att vi tävlat i någon större omfattning. Men det är ju som det är, hjälper ju inte att gråta över spilld mjölk utan vi har gett oss f_n på att lösa de problem vi haft och att fortsätta utveckla bilen så den till slut blir den Fiesta-killer vi utlovat.
Så till alla våra trogna fans ute i rally Sverige, ge inte upp hoppet om oss för vi MatsRsport har inte gett upp utan fortsätter envist vidare. Ända in kaklet som Tommy Söderberg brukar säga.
Mvh MatsRsport
NU TAR VI NYA TAG MED SUPERMAC
(29-juni)
Hej alla rallyfans och speciellt R-sport supportrar nu kommer en liten rapport om läget i teamet och SUPERMAC.
Som alla som hängt med så havererade även skrot motorn i Supermac och vi har även haft problem med drivknutar som gått sönder i parti och minut, detta är väl inget att skryta om men pengar finns inte i överflöd så vi försökte fuska lite men vart som vanligt straffade av djävulen.
Motorn kan man ju inte gnälla om den åkte ju i efter att gjort många års tjänst i trafiken och innerst inne visste man ju att det inte skulle gå men vi tog en rövare och det höll ett tag.
Drivknutarna verkar vara en frukt av för veka original bärarmar och även infästningarna till dessa verkar behövas göras om för det verkar ge sig när plattan åker i mattan och Supermac vrålar ur sig alla hästkrafter som ruvar under den svart/vita huven.
Motorn skall nu ses över och blocket är i skrivande stund hos Engson i Västerås för att borras. När det kommer hem tar Jorma hand om det och skall hjälpa oss att få till underdelen så den håller en fin kvalité.
Toppen skall få nya kamaxlar och fjädrar mm och detta sköts av Ingvar Daniels pappa som har händer som kan trolla.
Framvagnen skall få nya bärarmar som Pär ljungberg skall konstruera samt nya fästen till dessa som skall vara stabilare än de vi haft hittills och när allt detta är gjort hoppas vi att driftsäkerheten skall vara på en mycket högre nivå kanske också prestandan får sig en knuff i rätt riktning för det kan behövas när man skall slåss mot Sverige eliten i 2wd.
Miken skall ha tack för att ha klivit in med klöver till motor biten och vi skyndar långsamt men hoppas hinna med nått race innan sommar säsongen är slut.
Det verkar som det inte går att fuska med något i sporten rally utan att det visar sig på nått sätt, med det vill vi inte säga att vi aldrig kommer att göra det igen men förhoppningsvis blir vi bättre på att vara förberedda och om man tittar på tex Mats Jonsson så verkar han ju aldrig bryta med en avsevärt mer avancerad bil än oss så det måste ju gå att få till driftsäkerheten även på SuperMac.
Det var allt för denna gång men nån rolig överraskning borde ju också kunna dyka upp så håll korpgluggarna öppna här på webben så hörs vi snart och tänk som Chippen "Är du inte bra så kan du åtminstone ha en tjej med köpebröst".
Mvh MatsRsport.
CARL LAMM I NORRKÖPING
(10-maj)
BLOMMORNA SLÅR UT OCH RALLYSÄSONGEN TAR NY FART
(3-maj)
Goddag ute i stugorna, våren har kommit och med den kommer hopp om ännu en sommar fylld av kärlek och värme.
Ernst i sommartorpet är vår nya idol och han står för mjuka värderingar och som tidigare besökare på vår sida kanske märkt så har tonen ibland varit lite hård och macho, som är lätt hänt i denna testosteron fyllda bransch.
Det är alltså nya tider pg och här skall inga hårda ord utväxlas, nu till rally som har bedrivits under två tillfällen med Miken bakom ratten han har haft sin vän Kitte i högerstolen i Västerås och i Eskilstuna klev jag ned i stolen och bjöds på en tur i SuperMac.
SuperMac har under dessa två tillfällen bråkat lite, inte så att vi är arga på honom men visat upp en tendens att vilja sluta driva framåt och det är ju en riktning som vi vill ha. Vi skall försöka lösa problemet i samråd med Meca carsupport, de finns alltid där när det kniper så jag är inte orolig så det ska inte ni alla oroliga fans heller behöva vara.
Mats/Daniel skall ju till att tävla på Lördag (10 maj) i DM premiären i Norrköping i Carl Lamm rallyt. Anmälningslista finns på motorsportsidan.nu och ser ut att samla ett härligt gäng goa kamrater som skall tampas i sekundstrider i Norrköpingsskogarna.
Fagersta MK går från klarhet till klarhet med mer och mer aktiva i olika klasser och det är både gamla och unga som tävlar och rally behöver ju inte kosta skjortan om man inte vill, det finns ju klasser för alla plånböcker alla kan ju inte vara på vår wrc nivå (ooops nu var jag där igen med den hårda stilen).
SuperCupen tävlar igen den 31 maj i Vara och då hoppas vi vara med men nu skall vi först i samråd med Meca carsupport ställa in SuperMac för sommartävlingar.
Detta får räcka för denna gång, vi säger som Ernst "Varför skall man ha skor när man ändå bara blir kladdig om fossingarna".
Mvh
MatsRsport "Det mjuka teamet"
NU ÄR VI MED I MATCHEN IGEN !!!!!
(8-mar)
Hallå, vänner i rallyvärlden vi har varit till Lima och kört LBC-Ruschen under lördagen.
LBC-Ruschen såg ut som följer SS1 29km service, SS2 11,5km service, SS3 39,5km service, SS4 15km och SS5 9,3km i en stöt.
Tävlingen började med en riktig stänkare 29km så det gällde att vara med direkt, grabbarna hade här nå gamla Pirelli fram som de tyckte skötte sig mindre bra så tiden var inte så kanon men bilen funkade och noter gick bra så vi satte på våra Michelin sen Fiesta tiden till SS2.
SS2 gick kanon och tiden likaså och då var det dags för tävlingens elddop SS3.
SS3 var 39,5km lång, det är mycket långt och kan ibland vara samma längd som ett helt rally men här gick det inte klockrent utan det började redan i starten då de inte kom iväg och stördes sedan av imma på insidan av vindrutan trots full fart på fläkten.
Vi har kapat i värmepaketet för att få ut växlings mekanismen och då läcker det av värmepaketet så det blir väl inte tillräckligt bra flås till rutan så det är nått vi får fixa till.
Däcken är gamla och det går inte att få till topp tider med sådana så hoppas att det är sista gången vi behöver skicka iväg grabbarna på så avgörande sträcka med ofräscha däck men budgeten tillät inte det denna gång, men igenom kom de och bilen var hel och tiden var väl okej men har sällan sett grabbarna så möra.
SS4 och SS5 kördes i ett svep utan service och vi trodde inte det skulle bli så bra tider då de såg lite molokna ut då de drog iväg men tji fick vi, tiderna var kanon bra och de skedde på samma väl inkörda Michelin.
Tack Tibro bildemontering för en motor som fungerar och Lima MK för en kanon tävling med fina vintervägar och det var kul att vara tre ekipage från Fagersta MK som servade ihop.
Martin Lundqvist tvingades bryta med soppa problem och Micke ”Pulver” Persson bröt inför sista sträckan efter problem med en packbox.
Om ni tittar så är vi före alla Fiestor denna gång och GSI´in som körs av Marcus Nilsson Offerdals MK har vi varit ljusår efter men det är vi inte denna gång så det går framåt som Reinfeldt brukar säga.
Supercupen delar ut poäng till de 20 första ekipagen så vår 16-e plats gav oss 5poäng och vi innehar nu en delad 22-a plats med Tom Damberg Waxholms MK i en Volvo 940.
De 20 första får alltså poäng så tänk på det att i denna tävling startade hela 60 bilar i vår klass så att bara ta poäng tycker vi är helt okej och nu blev det 5 så vi är mer än nöjda och som vi sa innan, de satt som en smäck för de har varit träligt.
Snabbaste Opel denna gång var Christer Steeeeeen Svärdsjö MK i en Opel Corsa ca 3min snabbare än Mats och Daniel, det låter mycket men inom nått år ska det förhoppningsvis gå att vara snabbaste Opel (Framtids märke).
Resultat SuperCupen 2008
Deltävling 1 23/2 Z-trofén
Deltävling 2 8/3 LBC-Ruschen
Plac Förare Klubb Bil T1 T2 T3 T4 T5 tot
A-för 2wd
1 Leif Petersson Göteborgs MS Toyota 30 30 = 60
2 Christer Steen Svärdsjö MK Opel 18 22 = 40
3 Kent Persson Säffle MC Toyota 13 25 = 38
4 Martin Berglund SMK Gävle VW 16 16 = 32
5 Fredrik Jonsson Strängnäs AMS VW 8 20 = 28
6 Stefan Jonsson Vännäs MK Seat 22 6 = 28
7 Tommy Ström Härnösands MK Toyota 14 12 = 26
8 Tobias Söderqvist AMF Årsunda Toyota 25 -- = 25
9 Tobias Wärme MK Orion Volvo 11 13 = 24
10 Jonas Johansson MK Ran Toyota 9 14 = 23
11 Per-Arne Sääv VÖMK VW 20 -- = 20
12 Kristian Johansson Kinds MK VW -- 18 = 18
13 Robert Persson Munkfors MC SAAB 2 10 = 12
14 Patrik Westerlund AMF Årsunda Toyota 12 -- = 12
15 Tobias Ytterbring Kolsva MS VW -- 11 = 11
16 Pekka Putto SMK Gävle Volvo 10 -- = 10
17 Per Göthberg Eskilstuna MK Seat -- 9 = 9
18 Lasse Israelsson Vansbro MK Ford -- 8 = 8
19 Krister Etting Vännäs MK VW -- 7 = 7
20 Mats Adielsson Göteborgs MF Ford 7 -- = 7
21 Christoffer Holmberg Karlskrona AK Opel 6 -- = 6
22 Mats Larsson Fagersta MK Opel -- 5 = 5
23 Tom Damberg Waxholms MK Volvo 5 -- = 5
24 Jan Johansson Fryksdalens MK Volvo -- 4 = 4
25 Stefan Åhsberg Team Westom Opel 4 -- = 4
26 Mikael Andersson Älmhults MK Volvo -- 3 = 3
27 Niklas Johansson Årjängs MK SAAB 3 -- = 3
28 Robert Eriksson Eskilstuna MK Renault -- 2 = 2
29 Nicklas Karlsson Team Westom Opel -- 1 = 1
30 Hans-Åke Jansson MK Rimo Volvo 1 -- = 1
Good Bye kamrater i landet Sverige nu väntar vi på våren och kanske får ni se oss i DM, om sponsorerna vill det.
Med vänlig hälsning
MatsRsport ”Det snygga Teamet”
INFÖR LBC-RUSCHEN!!!!
(7-mar)
Hej fans och gamla vänner, LBC-Ruschen står alltså för dörren och det är andra deltävlingen i SuperCupen (SC) och den sista vintertävlingen för säsongen.
LBC-Ruschen består av 5SS med en längd av 100km och tävlingens totallängd är 280km så det är rejäl tävling som förhoppningsvis bjuder på fina vintervägar.
I vår klass, A-förare 2wd, ser det ut att bli helt otroliga 65 ekipage som ställer upp och totalt i tävlingen ser det ut att bli omkring 250 bilar.
Förra tävlingen i SC blev ju en missräkning då vi bröt och innebar noll poäng men man får räkna bort ett tävlingsresultat så än lever hoppet.
Vad tror då vi om denna tävling? Jo, vi vill genomföra den utan mekaniska problem och få lite sträcktider att jämföra med toppen i Sverige.
Detta är också ett snabbt rally vilket betyder att man behöver effekt så vår ny/gamla skrotmotor ligger lite efter på det området men går helt okej tycker vi, men vi är lite osäkra på tillförlitligheten då den har gått ca 17000mil.
Vi skall försöka titta över motorbiten inför sommaren men det fanns inte tid för det nu så nu gillar vi läget som i alla fall inte verkar vara sämre än den gamla.
Placeringen då? Ja, om allt håller så skulle en topp 20 placering i A-förare 2wd sitta som en smäck.
Martin Lundqvist kommer också till start i sin Renault Clio sport så det är kul med två Fagersta MK förare i samma klass, Pulver kämpar med näbbar och klor för att hinna färdigt med sin Volvo 240 och är också anmäld men som B-förare hur det går är i skrivande stund oklart.
Vi åker upp till Lima tidigt lördag morgon i jobbets buss (tack för lånet) och vi hoppas på lite tur, stolpe in, flax eller medvind som man brukar säga för det är vi värda tycker jag.
Det var allt för denna gång så hörs vi efter LBC-Ruschen så ni får höra fortsättningen på sagan och sagor skall ju ha lyckliga slut eller hur.
Med vänlig hälsning
MatsRsport (Det snygga teamet).
Z-Trofen slutade i moll
(23-feb)
Hej alla fans ni får en sorglig rapport om resan till Stugun och Z-Trofen.
Resan började på Fredag eftermiddag och det var ett laddad gäng som åkte upp mot norrland för att gräva guld, SuperMac trodde vi mådde bra nu då den fått fräscha kolvar och nya kolvringar.
Resan gick över Horndal och jag måste säga att vägen en bit efter Horndal till Storvik är bedrövlig, de verkar dock hålla på med arbeten så det blir nog bra med tiden, men skall det ta så många år det kommer ju in lite pengar varje år från bilismen till staten.
Från Sundsvall tog vi en för oss ny väg mot Östersund den nordligare som kom rakt på Stugun, den var väldigt vacker så här åker man gärna någon mer gång då gärna på sommaren.
Efter ca 51 mil 103m så nådde vi Stugun och besiktade direkt, det gick jätte bra och besiktningspersonalen sa att det var de värsta motorljud de hört från en bil från Adam Opel.
Frukost intogs tillsammans med Mats Jonssons Team på det lokala bageriet och var mycket god, vi trodde att hans alla sm-guld skulle smitta av sig på oss men så skulle det inte bli.
Z-Trofen bestod av 6SS och grabbarna avverkade den kortare SS1 som de inte tyckte gick så bra för att ta sig an SS2 som de tyckte gick helt okej.
Nu kom de in för service och ringde före att de inte hade några remmar kvar till generatorn och servo styrningen, snabba i tanken som vi är så tog vi fram en ny rem till generatorn ur den överfyllda bussen men frugan som packade måste glömt servoremmen (själva är vi felfria) så Miken drog till den sista riktiga mackkedjan OK/Q8 i Stugun och hittade där en som passade och vi kunde fortsätta.
Döm om min förvåning när Mats ringde efter en stund och sa att de hade skjutit motorn, hade frugan missat nått igen, för nu skulle den ju funka.
Skämt och sidor det var på en av de snabba partierna, det var en raksträcka på en och halv km som det vart ett stort rökmoln bakom bilen och det hade blivit ett stort hål i framkant av motorn, tråkigt som att se färg torka men så är det.
Vi uppsökte nu den lokala pizzerian och dränkte våra sorger med mat i stora lass och funderade över livet.
Vi får en ny/gammal motor på Torsdag och hoppas den funkar bättre och denna gång ska vi se till så inte frugan kommer nära den (vad vore livet utan en fru att skylla på).
Vi kör på mot Lima och hoppas på vinter då startfältet ser ut att bli rekord stort.
Motorn hinner vi inte göra nått speciellt åt inför Lima så håll tummarna att den är okej men till sommaren så kommer säkert någon stor sponsor in med en kit-car version.
Detta var allt ljug för denna gång men titta in ibland för här händer det grejer vill jag lova.
Läste förresten en omröstning på nätet att matsRsport var det klart snyggaste teamet i rally Sverige, sånt värmer när det är lite motigt.
Med vänlig hälsning
matsRsport
Gestrikekannan slutade med mekning
(16-Feb)
Tjena fans vi var alltså till Järbo och skulle delta i Gestrikekannan, den bestod av 5SS och de var av en total längd av 83km.
Tävlingen gick av stapeln kring Svartnäs ca 5 mil från Järbo och bjöd på kanonsträckor som enligt paret var rejält snabba.
Mats och Daniel hade något bättre däck inför denna tävling (fler behövs) och vi hade sett över bakvagnen med vinklar och inställningar på fjädring så det skulle bli intressant och se hur det artade sig.
Paret såg rejält laddade ut innan och skulle prova hårdare idag än i Ö-vik.
SS1 gick kanon tills de kom till en snabb sväng och Mats gick lite för hårt på bromsen och de gjorde en fullfartssnurrning och blev stående på tvären, det blev lite backande och trixande innan de kom iväg och Ingemar får laga kofångaren igen så tiden blev inte jämförbar här men de tror de tappade 20-30sek (drar man bort det ser det bra ut).
SS2 gick utan missar men Mats tyckte bara halva sträckan gick bra han provade här lite ny kurvteknik som vi lär ut på kurser inom kort, det kommer att kosta en del men vad gör inte det. Tiden här blev ju klart godkänd och det tar vi med oss. Mats menar att både han och bilen har mer att ge så småningom.
SS3 började bra men de märkte att något var skumt och kopplingen slirade så de rullade igenom sträckan och körde till service. Vi tittade och olja läckte mellan motor och växellåda så vi bröt och åkte hem.
Grabbarna är nöjda med väghållningen och vågade ligga på hårdare på snabba partier när bilen gick lugnare så det var ju bra, men nu till något som inte är bra, motorn.
Motorn skulle ju vara nyrenoverad, men felet i motorn är nu kollat och det var kolvringarna på en kolv som var fnas så med facit i hand skulle rovan tagits ur från början och kollats av någon med kunskap. Nog tjatat om det, nu tittar vi framåt och nu kanske bilen blir ännu hetare i maskinrummet så det blir väl bra med tiden, som för övrigt är knapp med första tävlingen till helgen i SuperCupen.
Vi hoppas vi löser detta och kommer till start i Z-Trofen med en frisk motor som håller hela säsongen utan ett enda problem.
På SS2 var vi före någon Fiesta så håll i er det kanske blir en Fiestakiller till slut.
Får gratulera Martin som vann KM-kampen mot Håkan Långkvist, man har en känsla att det kan bli flera hårda duster i år som vi också vill vara inblandade i.
Med vänlig hälsning
MatsRsport
SUPERMAC KLARADE PREMIÄREN MED GLANS!
(26-jan)
God dag rallyvänner vi har nu kommit hem från norrland helskinnade och skall berätta om Örnskölden och resan dit.
Resan började vid lunchtid på Fredag och utan dramatik anlände vi i Örnsköldsvik vid 20 tiden, vårt hem för två nätter skulle bli ett vandrarhem som hette ”vindarnas hus” och var hör och häpna Roger Pontares hem. Rogers fru skötte mycket av det praktiska och det skötte hon med järnhand. Fredag kväll kom vi i säng tidigt då vi blev nattade av järnladyn vid 23 tiden.
Lördagen ringde klockan redan 06 30 och efter frukost började den 5 mil långa resan till Långviksmon.
Snötillgången i Örnsköldsvik var väl inte så överdriven men så fort vi lämnade kusten växte snövallarna och vi var helt lyriska över vilka förhållanden det skulle bli, hemma regnade det.
Örnskölden var totalt 17 mil med 6 SS med en längd av 11 mil för 1400kr SM delen av Svenska rallyt har samma längd SS men det kostar 8600kr så detta skulle bli en rejäl test av Supermac för en bråkdel av pengarna.
Upplägget var 3 sträckor som kördes 2 varv med service efter SS1, SS3 och SS4 varvid man körde SS5 och SS6 innan man förhoppningsvis gick i mål.
Vi väntade med spänning vid första servicen skulle bilen hålla? Jo, Mats och Daniel kom och det var ovant efter 19 mån uppehåll med tävling, framhjulsdrift och denna bil men de hade kommit fram och noter hade funkat helt okej.
SS3 och SS6 som var samma sträcka löpte bredvid service platsen och bar ut på sjön där de hade en körtid på över 3 minuter, detta var perfekt då man kunde se de en bra stund och höra hur bilen lät.
Bilen såg ut att understyra rejält med första setet beg däck men andra varvet satte vi på andra beg däck som de tyckte styrde in bättre.
SS4 blev de hindrade av en annan bil och förlorade ca 20-30sek annars gick andra varvet utan problem och SS5 och SS6 i mörker som också är speciellt.
Bilen verkar funka och det skall nog kunna bli bra till slut, tempot i denna test tävling var väl inte så otroligt men det kommer nog.
Det var ju lite Fiestor med här men för att nå toppåkarna där finns en del att jobba med där bra däck nog är en nödvändighet.
Bakvagnen behöver nog också en översyn då den var riktigt bångstyrig andra varvet och fladdrade ur spår då det var spårigt.
Vi klockade dem på sjöis-delen och vi kan väl nämna att de tog nån sekund på Westerlund ”Rallykungen” i en Fiesta andra varvet men tappar i skogen. Med det vill jag säga att bilen inte är helt kass när den hänger med på isen och tempot i skogen skall nog komma med lite bättre däck och mer tid i bilen och en liten koll på bakvagnen så den går lugnare.
Mats & Daniel vill hur som helst tacka för en kanontävling arrangörsmässigt och fortsätt följa oss här i vår strävan mot topptider i rallyskogen i klassen trimmat 2 WD.
Supermac höll ihop och inga avåkningar så nu försöker vi ta nästa steg så företagare i stan hör av er, lite fräscha däck behövs i teamet. SuperCupen närmar sig med stormsteg, Z-Trofén i Stugun är runt hörnet och går av stapeln den 23 februari.
Vi hörs rallyfans och titta in på www.fotogubben.eu för fräscha bilder från tävlingen.
Vi säger som Roger: Är bara kärringen vacker så gör det ingenting om hon är lite barsk.
Mvh MatsRsport.
MATSRSPORT OM PREMIÄREN
(18-jan)
Hej på er rallykamrater, ni har fått en färsk bild på SuperMac iförd de nya 16” tums skorna från Eson-motorsport (Tack chefen för frakten).
Ni kanske tycker att vi bara filar och filar på bilen men skor var en nödvändighet och en trippmätare är också inhandlad av Miken och nu monterad i bilen. Som ni kanske sett så finns ingen bild på SuperMac med extra ljus men det är på gång. Mats har inhandlat en ljusbox och håller på att montera ihop xenon historien och då tror vi att vi är redo för tävling. Vi har följt en röd tråd i byggandet av bilen och nu är det som vi vill ha det, vad tanken är återkommer vi till efter säsongen.
Mats och Daniel skall alltså i år satsa på SuperCupen (SC) som har premiär 23 Feb i Stugun och serien består av 2 vintertävlingar och 3 grustävlingar, kalender och poängsystem återkommer vi till vid ett senare tillfälle. SC verkar vara en kanon serie med rimliga kostnader och stora startfält precis som på VOC-tiden.
För att vara ärlig så är Mats och Daniel i dagsläget inte redo för att slåss om topplaceringar i SM och bilen är ett oskrivet blad i vår historia så varför tokjobba för en SM budget när man inte är redo.
Vi deltar inte bara i SuperCupen utan har ett resultatmål i serien men huvudmålet för säsongen är att Mats och Daniel skall bygga upp ett självförtroende med framhjulsdrift och hitta sin stil och inställningar på bilen, gud skall veta att det finns rattar, vinklar, fjädrar och utväxlingar att laborera med och det är en stor skillnad mot Volvo Original.
Resultatmålet håller vi också för oss själva men summa summarum så vill vi att det går bättre och bättre med tiden alltså utveckling.
Nu till premiären Örnskölden som är en favorit i repris då vi var där med 940-Puman och då var det väldigt snörikt, hoppas det blir så även denna gång. Örnskölden blir helt och hållet en test av bilen och placeringen får bli va ”fan” som helst, nu skall vi ha kul och vi håller verkligen tummarna att SuperMac inte sviker oss då den verkligen varit en jobbig nöt.
Örnskölden går av stapeln ca 5mil nordväst om Örnsköldsvik i Långviksmon med omnejd och ser inte ut att få ett jätte startfält men några storfräsare ser ut att ställa upp (förutom oss alltså). Stefan Jonsson Vännäs MK i en Seat Ibiza kommer och är kanske den snabbaste i Sverige i A-förare 2wd på vintern, Kristian Johansson Kinds MK i en Golf har jag för mig åkt fort i SM och lokala förare som överraskar i resultatlistan blir det säkert.
Vi kommer till start i väl använda däck så även här ser ni att satsningen är inte på resultat utan det blir förhoppningsvis en rolig helg och en fin premiär för SuperMac utan problem.
Skall försöka ta någon bild och håll utkik på Internet för resultat och håll tummarna för tider från alla sträckor.
Vi tycker i alla fall att det skall bli jätte kul att åka på tävling igen och vi hoppas att vi har varit lite saknade av alla rallyfans ute i Sverige (lite, lite roliga är vi väl).
Vi hörs snart och skall försöka hinna med att intervjua Mats lite inför säsongen det är ju ett mycket uppskattat inslag här på hemsidan, ska försöka skruva åt tumskruvarna lite hårdare denna gång och riktigt tränga innanför skinnet.
Med vänlig hälsning
MatsRsport.